Hanse filozófia

LENDÜLETES TÚRÁZÁS

A lehető legnagyobb sebesség – függetlenül attól, milyenek a körülmények. A Hanse vitorlás hajók vonalait a Judel/Vrolijk cég, a világ egyik legjobb tervező párosa rajzolja meg, rangos és híres regattákon gyűjtött tapasztalataikat felhasználva a sorozatgyártott vitorlásoknál, garantálva a magas élvezeti faktort és a nagy sebességet.

GYORSAN ÉS BIZTONSÁGOSAN

A Hansénál évek óta azon dolgozunk, hogy minél egyszerűbbé tegyük a vitorlázást, miközben nem kötünk kompromisszumot a sebesség terén. Nevünk egyet jelent az innovatív dizájnnal, túrahajóinkat folyamatosan fejlesztjük. Jó példa erre a testforma, ahol nem csak a menetteljesítményt és a kényelmet tartottuk szem előtt, de a vonalvezetésre is ügyeltünk. A Judel/Vrolik munkatársainak segítségével az America’s Cup-on és egyéb nagy nemzetközi versenyeken megszerzett tudásra alapozva, a legújabb hidrodinamikai kutatások alapján javítottuk hajóinkat. Nem véletlen, hogy az orr és far függőleges, aminek következtében a lehető leghosszabb a vízvonal, vagyis jelentős mértékben megnőtt az alakból adódó végsebesség. Még szembetűnőbb a változás a vitorlák terén.

A korábbiaknál hátrébb került az árboc, így megnőhetett az önváltós fock mérete, amivel javult a gyenge szeles menetteljesítmény. Harmonikusabbá vált az orr- és nagyvitorla felületének aránya, a hajók kiegyensúlyozottabbá váltak, könnyebben irányíthatóak. Jobban viselik a dőlést, mint korábban, aminek következtében később kell reffelni, mint eddig. Egy gyors tempóra képes hajó persze mit sem ér megfelelő vásznak nélkül. Ezért már az alap verziókhoz kiváló minőségű Elvström vitorlákat adunk. Ezeket kifejezetten a Hanse jachtokhoz tervezték, figyelembe véve azok építési körülményeit és potenciálját.

EASY SAILING

A vitorlázás nem is lehetne ennél egyszerűbb. Az alapfelszereltséghez tartozó önváltós focknak, illetve a kormányállásig hátra vezetett felhúzóknak és egyéb köteleknek hála a Hanse hajóit még egy kis létszámú legénység is könnyedén tudja kezelni.

KÖNNYŰ KEZELHETŐSÉG

Kérdés: hány ember kell egy Hanse megvitorlázásához? Válaszunk: ha úgy tartja kedved, akár egyedül is simán vízre szállhatsz. A vitorlás teljesítmény javításán felül arra is figyeltünk, hogy az irányítás se okozzon gondot. Ezt takarja Easy Sailing, és ezen a téren komoly előnnyel rendelkezünk versenytársainkhoz képest. Minden hajónkon alapfelszereltség az önváltós fock, amivel minden különösebb macera nélkül kivitelezhető egy forduló – mintha csak valami svertes kishajón ülnénk. Szintén egyedi ebben a kategóriában, hogy az összes felhúzót, schottot és állítókötelet hátra vezettünk a kormányálláshoz. Így a kormányos egymaga el tudja irányítani a járművet – lehet akármilyen erős a szél! És itt nem csak a vitorlák beállításáról beszélünk, de a felhúzásukról és reffelésükről is.

Ehhez jön a két oldalra kivezetett nagyvitorla behúzó, amit eddig jellemzően csak nagyméretű óceáni versenyzésre tervezett jachtokon láthattunk. Ennek a hátravezetésnek nagyon kellemes hozadéka, hogy a fedélzet felső része mentes a csörlőktől és kötélfogóktól. Ez egyrészt esztétikailag javít a megjelenésen, másrészt még több szabad hellyel ajándékoz meg bennünket. Ezen felül a nagyvitorla behúzójának kocsija sincs útban a kokpit közepén. A „könnyű vitorlázás” pedig nem csak a széllel haladós időszakokra vonatkozik: a beépíthető orr- és farsugár kormányoknak köszönhetően a kikötői manőverek szintén stresszmentes folyamatokká válnak. Márpedig ha a vitorlázás és a manőverek miatt nem kell aggódnunk, még teljesebb lesz a kikapcsolódás.

INNOVATÍV DIZÁJN

Megjelenik kívül és belül – afféle Hanse védjegyként. A modern formák, elegáns színek és csillogó szerelvények szemet gyönyörködtetőek.

HITVALLÁSUNK: A FORMA SZOLGÁLJA A FUNKCIÓT

A Hansénál minden modell megalkotásakor a fejlesztés vágya vezet bennünket. Modern kialakítás, elegáns formák, technikai újítások – ilyenkor az embernek leginkább egy luxus vitorlás jut eszébe. Krédónknak megfelelően mi épp ezt tesszük elérhetővé mindenki számára, ezekkel a tulajdonságokkal ruházzuk fel összes legyártott darabunkat. Vegyük például a közlekedőt: végre nem egy meredek létrát kell megmászni, csak fel kell sétálni a lépcsőn. Vagy ott van a rengeteg ablak oldalt és felül: a szalon úszik a fényben. Az a szalon, ahol balra konyhát találunk, középen egy térelválasztót (ebbe kérésre elektromosa le-fel mozgatható televíziót szerelünk), jobbra pedig a kanapékkal körülölelt asztalt – ez a benti élet központja, ha a legénység valamiért nem odakint tölti az időt, akkor itt fog összegyűlni. Mindjárt, ahogy leérünk ebbe a térbe, a lépcső tövében húzódik meg a korábbinál nagyobbra méretezett térképasztal, amely így a navigációs feladatok elvégzése után akár irodai munkapultként hasznosítható. A tulajdonosi kabin ideális helyre, az orrba került, ahova így akár körüljárható franciaágy is beépíthető. Bőkezűen bántunk a pakolórekeszek számával és méretével, illetve külön helyiségbe pakoltuk a WC-t és a zuhanyzót. Hasonlóan tágasak a hátsó kabinok, elegendő a fejtér, a lehető legnagyobbak az ágyak. A szalonból nyíló fürdőt szintén igyekeztünk maximálni, ennek eredményeként külön zuhanyfülkét tudtunk elhelyezni benne.